Zetki i alphy kształtują przyszły rynek pracy
Pokolenie Z przykłada też ogromną wagę do szeroko rozumianego wellbeingu.
Zmieniający się rynek pracy niesie za sobą wiele wyzwań, a przede wszystkim mamy do czynienia z fundamentalnie innym podejściem. Dotychczas rekrutacja opierała się na wybieraniu najlepszych spośród dostępnych kandydatów. Obecnie to nie sam wybór pracodawcy decyduje o nawiązaniu współpracy – o młodego pracownika musimy się postarać i go przyciągnąć.
Employer branding i candidate experience w przyszłości będą jeszcze bardziej kluczowe w kontekście budowania pozytywnych doświadczeń kandydatów. Ponadto procesy rekrutacji muszą jeszcze bardziej przyspieszyć, bo zetki mają krótszy czas uwagi i mniejszą cierpliwość. Oznacza to większą automatyzację poszczególnych etapów, a także wykorzystanie testów predyspozycji czy gier kompetencyjnych jako narzędzi wspierających ocenę kandydata. Sztuczna inteligencja w przyszłości stanie się przy tym nieodłącznym elementem całego procesu.
Dla młodych pracowników praca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)